VREAU SA ARAT MAI SLAB/SLABA

Atunci cand nu am reusit sa dam jos kilogramele in plus, ne deranjeaza ca nu parem macar prin ceea ce purtam, un pic mai slabi. E adevarat ca atunci cand tinuta nu este cea adecvata proportiilor , parca suntem si mai grasi :(

Trebuie sa alegem un outfit potrivit pentru a ne subtia silueta si de a crea o iluzie optica, parand un pic mai inalti. Pentru asta cititi in continuare….

In primul rand ar trebui sa evitam imprimeurile sau carourile, ele destructureaza partile corpului si le fac si mai mici. Ar fi de preferat tesaturile in culori cat mai apropiate unele de altele, sau aceiasi culoare in nuante diferite, degradeuri monocromatice, materiale care nu se sifoneaza si care nu sunt prea fluide. Culorile inchise ar fi cele de preferat. Dungile verticale dar intr-o alaturare monocromatica – aceasi culoare cu tonuri diferite sau materialitati diferite – mat/lucios, va ajuta la lungirea tinutei, un corp mai inalt pare mai putin gras.

Sacourile sau taioarele ar trebui sa fie cu cat mai multi nasturi pe o singura linie, reverele gulerelui trebuie sa aiba forma in V sau jacketa cu fermoar vizibil, tricourile cu forma anchiorului ascutit in jos, fularul sau esarfa de evitat sa o incolacim in jurul gatului- de preferat sa fie purtata dupa gat si atat, dintr-un material mai usor sa aiba cadere. De evitat pantalonii cu manseta fie ei chiar jeans, pantofii in culoare cat mai apropiata cu pantalonul pentru a da continuitate partii de jos. Buzunarele sacourilor nu trebuie sa aiba platca, fara protectia coatelor aplicate mai ales la sacourile casual.

De evitat ,de asemenea, umerii raglan, adica acea croiala a manecilor care taie linia umerilor incepand de la baza gatului, acest croi rotunjeste partea de sus a trunchiului, potrivita pentru persoanele slabe sau cu umerii foarte proieminenti.

Ca o concluzie, tinuta completa ar trebui sa fie monocroma, inclusiv incaltamintea care nu trebuie sa contrasteze cu restul, sa incercam sa dam o continuitate pe verticala, fara linii, imprimeuri sau croiuri pe orizontala.

Va multumesc pentru citirea acestui articol, sper ca v-am fost de folos.

Urmatorul articol o sa-l scriu despre ce sa purtam atunci cand suntem slabi…..prea slabi….ce bine o fi….daca nu reusiti totusi sa scapati de kilogramele in plus va rog sa urmariti articolele de pe site-ul www.yozi.ro, despre cum sa slabiti, mancand sanatos, eu ii urmaresc si chiar ai ce sa inveti despre ce si cum sa mananci, http://yozi.ro/category/slabesc-mancand-sanatos/

 

When we did not manage to lose extra pounds, it bothers us that we do not seem at least what we were wearing, a little weaker. It is true that when the outfit is not appropriate for the proportions, we are even more fat :(
We have to choose a suitable outfit to thin our silhouette and create an optical illusion, looking a bit taller. For this, read on ….
First of all, we should avoid prints or carts, they destroy parts of the body and make them even smaller. It would be preferable to fabrics in colors as close as possible to each other, or the same color in different shades, monochromatic gradients, non-siphonable and non-fluid materials. Closed colors would be preferable. Vertical stripes but in a monochromatic blend – the same color with different tones or different materials – matte / glossy, will help to stretch the outfit, a taller body seems less fat.
The socks or the tails should have as many buttons as possible on a single line, the collars of the collar must be V-shaped or the zipper with a visible zipper, shirts with the shape of a sharpened chin, scarf or scarf to avoid walking around the neck – preferably to be worn around the neck and so make it easier to fall. Avoid pants with the cuff, be it even jeans, the shoes in color as close as possible to the pants to give continuity to the bottom. The jacket pockets should not have a flat bezel, especially for casual jackets.
Also to avoid the raglan shoulders, that is, the cut of the cuts that cut the shoulder line from the base of the neck, this cut rounds the top of the trunk, suitable for the weak or the most prominent shoulders.
As a conclusion, the complete outfit should be monochrome, including footwear that does not have to contrast with the rest, try to give a vertical continuity, without lines, prints or horizons horizontally.
Thank you for reading this article, I hope I’ve been useful to you.
The next article I will write about what to do when we are weak ….. too weak … what good is … if you still can not get rid of the extra pounds please watch the articles on the site Www.yozi.ro, how to lose weight, eat healthy, I follow them and you have what to learn about what and how to eat, http://yozi.ro/category/slabesc-mancand-sanatos/

MODA IN CONTINUA MISCARE

Adunate de prin lecturi despre moda si evolutia ei, un mic rezumat, ceva interesant de delectat…..

De la populatiile care sunt integrate stilului de viata tribal si pana la populatiile ce traiesc in marile aglomeratii urbane de tipul unor orase cum sunt: New York, Tokyo, Londra, Paris, Roma, intervin numeroase “situatii intermediare” aducand in discutie predominanta diverselor traditii, care cateodata exclud influienta marilor linii ale modei provenind dintr-un centru sau altul.

Indiferent cine pot fi “inovatorii“, problema locului de unde se lanseaza “noua linie a modei “devine in egala masura hotaratoare. Dintr-un oras obscur de provincie, unde oamenii se imbraca desuet, nu se poate propune o noua“ linie a modei”, cu sanse de succes. Apar in aceste conditii, problema centrelor modei- acele orase de mare prestigiu monden, ce cunosc o viata publica intensa, in care preocuparea pentru modul cum apare cineva in ochii celorlalti e recunoscuta ca fiind importanta si in care numarul punctelor de aparitie publica pe care individul are posibilitateasa le frecventeze este foarte mare si divers. Parisul a fost recunoscut, de mai multe sute de ani, drept “centru al bunului gust” in materie de vestimentatie. Mai tarziu Londra, Viena, Roma, sau Milano au ajuns sa se bucure de un statut asemanator. Vreme de secole si fara efort special din partea sa, moda in Franta a fost, asadar, recunoscuta, imitata si adoptata in intreaga lume, datorita originalitatii ei dar si a prestigiului politic, intelectual si social al tarii. Franta secolului al XX-lea a putut sa isi atribuie singura o noua misiune: aceea de a da lumii moda sa. Valurile de frumusete care se revarsa din creuzetul parizian al modei se vor raspandi asupra intregului glob, dar mai intai asupra lumii bune de pe toate continentele, care asteapta cu nerabdare, incepand din 1947, prezentarile bianuale ale celui ce va fi numit, din 1975, Triunghiul de aur (intre Champs-Elysees, Avenue Montaigne si Avenue Georges V.). Y. Deslandres, in lucrarea sa “Moda anilor ‘40” spunea: “moda lansata la Paris se propaga cu o rapiditate care dovedeste ca impactul sau, departe de a fi atenuat dupa razboi, este acum mai puternic. Annual, 50 de case de moda prezinta, 4600 de modele”.

Pe parcusul sec. XX, in materie de moda vestimentara, au intervenit anumite fenomene ce au declansat favorabil industria modei, catre un numar mai mare de cumparatori. La inceput, cand industria confectiilor nu se dezvoltase foarte mult, moda privea doar tipul de vesmant realizat dupa principiul “haute couture”. Dateaza de mai multa vreme ideea confectiilor “de-a gata”, chiar a celor de buna calitate. Insa, pana relativ recent, aceste confectii nu se supuneau decat foarte vag principiilor modei. Ele erau produse in asa zisul “stil clasic” pentru barbati sau intr-un stil ambiguu pentru femei, prelund unele elemente de “linie a modei” in vigoare, dar acela care sa nu faca vesmantul de nepurtat atunci cand eventualele schimbari ar surveni “peste noapte” sub aspect cromatic, sub aspectul diverselor detalii sau accesorii.

Dupa primul razboi mondial, cu precedente si in perioada interbelica, productia industriala de confectii vestimentare la moda s-a reprofilat ea devenind mai mobila, capabila sa se adapteze preferintelor valabile pentru perioadele foarte scurte- un an, in unele cazuri – un sezon.

Adaptarea productiei industriale de confectii textile la cerintele modei presupune atente investigatii ale pietei, investigatii sociologice si psihologice, intreprinse, obisnuit, de grupul de specialisti ce propun o “noua linie”.

Aparitia confectiilor “pret-a-porter”, realizate la scara industriala si cu mijloace industriale, conform noilor cerinte ale modei, a adus in discutie cateva fenomene remarcate tot mai mult de catre specialisti. Problema “democratizarii modei” intervine inainte de toate. Altadata, cand exista, doar vestimentatia de comanda, “haute couture”, moda prezenta o importanta sociala relativ redusa. Cand devine posibil vesmantul realizat “de-a gata” dupa “noile cerinte” ale gustului, moda apare implicata in viata a milioane de oameni. Indiferent de distinctiile posibile intre diferitele grupari umane – paturi, clase sociale etc.- lumea interesata are astazi mai mult acces la valorile modei.

    Astazi moda face parte din stirile importante iar mass media o prezinta atat sub forma editoriala cat si sub forma de reclame platite. Presa de moda, fie ca este vorba despre revistele “simple”, sectiunile de moda ale marilor cotidiene, reviste specializate (Women’s Wear Daily) sau programe TV, realizeaza cea mai importanta legatura dintre consumator si designer.

 

HAINELE SI TELEVIZIUNEA 1

 

O sa incep o serie de povesti cu titlul “HAINELE SI TELEVIZIUNEA”, o incursiune in lumea televiziunii, cu si despre tinutele special concepute ca designer, stilist, scenograf in decursul a 17 ani de profesie, unde am lucrat impreuna cu echipa mea, în peste 1000 proiecte in domeniu artistic, ( din care 11 revelioane tv – Antena 1 ), am construit peste 40.000 de ținute pentru moderatori/prezentatori/dansatori și concurenți în unele din cele mai importante show-uri, am realizat aproximativ 3000 de scenografii tv, film, sau pentru diferite clipuri sau reclame, iar acum vreau sa va impartasesc cateva din momentele frumoase pe care le-am trait alaturi de oameni minunati, profesionisti, de la care am avut si multe de invatat.

Tinutele pentru televiziune sunt un pic altfel realizate. Trebuie sa tii cont de cateva elemente de baza …. lumini, camere, decor, actor, efectul strobo sau moire, acel efect care apare atunci cand alaturam dungi fine una langa alta, pepit mic, acele patratele sau alte combinatii de acest gen care “supara” pixelii camerelor. Deci atunci cand iti pui in gand sa faci televiziune trebuie sa te inarmezi cu principiile de baza…..apoi e usor….nu mai vorbim de bugete si termeni limita ca nu e o discutie potrivita pentru acest articol….

Am fost pusi in diferite situatii, care mai de care mai provocatoare, am reusit sa ducem la capat unele dintre cele mai grele proiecte tv existente pe piata romaneasca.

Am sa va vorbesc un pic despre un proiect drag, unde l-am avut colaborator si realizator pe artistul Mihai Bendeac. In unul din episoadele serialului “In Puii Mei”, ni s-a cerut sa facem o rochie din carne, rochie ce avea sa parodieze  tinuta purtata pe covorul rosu de starul Lady Gaga. Ideea mi s-a parut geniala si ca de obicei am luat in serios jobul, trecand la treaba…..am inceput in ziua fimarii pentru a nu se altera carnea folosita…trebuia sa fie proaspata…am cumparat-o de la macelaria din hala obor, unde macelarul s-a uitat stramb la mine cand i-am spus ca vreau feliata foarte subtire…a chemat imediat un specialist stiind ca e rost de o spaga….a amutit un pic crezand ca rad de el cand i-am spus de fapt ca vreau sa fac o rochie din carne de vita….fiecare cu ciudateniile lui….

Am cumparat carnea si am dus-o intr-o parcare langa magazinul obor…am pus carnea pe niste folii de plastic, pe jos si dupa ce am croit-o am inceput sa o cos…un adevarat maistru croitor al carnii…..am folosit ata de cizmarie…mi-a luat vre-o 3 ore si degete intepate. Lumea trecea pe acolo si ma intreba cat costa carnea …le spuneam ca nu e de vanzare …chiar eram cu ea pe jos…bine ca nu a trecut politia….am scapat…

Rochia cantarea in jur de 30 de kilograme, asta nu pentru ca as fi cantarit-o dar l-am simtit pe Mihai cum s-a sprijinit de mine vrand sa se ridice de pe scaun….am cusut o parte pe el sa fie mai usor de imbracat…..misiune indeplinita….si final fericit…carnea a ajuns la cainele makeup artistului emisiunii , doamna Gigi…..recunosc acum ca am dat carnea si cu un pic de vopsea rosie ….dar nu aveam de unde sa stiu ca o mananca un caine….

MODA ANILOR 1970 PUNCT CU PUNCT


INTERPRETARE PERSONALA A STILULUI PUNK

ANII 1970

  • Se deschide primul magazin Bulgari la New York.
  • In America stilul Casual lipsit de rigoare, functional si comod, se defineste ca atare si devine o moda. Acesta s-a generalizat repede fiind la indemana oricui. Hainele sunt destructurate, au croieli simple, multifunctionale.
  • Denimul (tesatura groasa din bumbac, originara din orasul Nimes-Franta, devine extrem de popular prin folosirea lui pe scara larga in productia de confectii. Blue-jeansii realizati din acest material sunt vanduti in peste 1 mil. de exemplare, devenind elementul de neinlocuit al garderobei, simbol al modei contemporane, al reusitei confectiilor ale caror costuri de productie si calitatea fabricatiei au dus la crearea si intretinerea unui consum de masa. Simbol al internationalizarii costumului, pentru ca bluejeansii sunt purtati pretutindeni; simbol al abolirii costumului ca instrument de clasa, intrucat sunt purtati de cei din paturile joase cat si de cei din categoriile mai instarite.

1971

  • In primavara anului are loc ultima colectie realizata sub directa supraveghere a lui Coco Chanel, putin dupa moartea acesteia , la 88 de ani.

 1976

Stilul Punk – (’76-’80)

  • Adeptii stilului punk au transformat in mod radical expresivitatea vestimentara intr-o forma de protest. Look-ul punk trebuie sa fie atat de altfel decat ceilalti, incat sa produca un soc cu orice pret si in general cu orice mijloace. Miscarea punk permite adolescentilor, sa-si accepte slabiciunile, sa si le etaleze intr-un mod exhibitionist si,mai mult decat atat,sa se mandreasca, in mod ostentativ, cu ele. Violenta e omniprezenta in manifestarile punk; de la limbaj la actiunea propriu-zisa. Uratenia, cultivata sistematic, devine la randul ei o valoare, un atu impotriva ordinii generale.
  • Primele manifestari punk in muzica si moda au fost legate de activitatea formatiei Sex Pistols si de creatia vestimentara a designerului englez Vivienne Westwood,( fiind casatorita cu unul din membrii acestei formatii, considerata promotoarea stilului punk). Modelele aparute initial in mediile muzicale, din ratiuni comerciale, vor cobori destul de repede in strada. Aici, miscarea punk isi va construi un sistem de justificari bazate pe anumite intentii contenstatare, dar curand, accentul si interesul se vor deplasa vizibil in zona de spectacol produs in mod inevitabil de aparitiile extravagante ale adeptilor.
  • Tanarul punk american este un underground, cel din Franta, mai putin violent, este un ex-hippie, cel din Anglia e mai curand un rocker-hard. Cei prea tineri pentru a fi intr-un fel sau altul “ex” mai ales in Germania, devin din ce in ce mai agresivi.
  • Accesoriile definitorii sunt: acele de siguranta-prinse in urechi, in nas, la ombilic; lanturi purtate in loc de cravata; insigne, lame de ras, pe post de cercei; bratari de metal si piele; camasi militare.
  • Un look punk e usor recognoscibil. Coafurile in forma de creasta colorata pe un craniu partial ras si acele de siguranta infipte in cele mai neasteptate parti ale corpului, repertoriul vestimentar fiind asemanator cu cel sado-masochist.

Ley Margartha, designer german de origine suedeza a creat firma Escada cu sediul la Munchen. Firma s-a transformat rapid devendind dintr-o mica casa de moda intr-un adevarat trust international.

1977

  • Oscar de la Renta– isi lanseaza primul sau parfum.

1978

Apare -Stilul Minet

  • Tinerii de conditie buna, preiau elemente ale look-ului pop si hippie. Un minet e preocupat de comfortul personal, la care tine foarte mult, cat si la impresia pe care o produce asupra celorlalti. Stilul minet este produsul ideal al societatii de consum; din dorinta de a nu fi considerat “in afara” sau “depasit” de evenimente, individul minet da curs celor mai multe din indemnurile publicitare.
  • Vestimentatia este eclectica: barbatii purtau camasi sau tricouri Lacoste, jachete de piele gen bluzon; jeans din catifea raiata de culoare neagra; vestimentati feminina era alcatuita din: fusta scurtacu volane si bluze sau tricouri mulate pe corp.
  • Dintre accesorii faceau parte: ochelarii de soare Ray Bon, ceasurile Rolex, gentile de piele Vuiton, mocasinii la baieti si balerinii la fete.